Sunday 4 October 2015

NYPC Blends : Blend dari Pemipa Untuk Pemipa.

Apabila sekumpulan gentlemen bersatu berhimpun di atas nama hobi, pelbagai idea-idea baik pastinya muncul. Penubuhan kelab pula menyemarakkan lagi komitmen mereka di dalam hobi ini, maka terhasil lah pelbagai aktiviti dan produk-produk yang menyeronokkan.

NYPC New York State-of-Mind Collection adalah salah satu hasil dari kegilaan ini. Keupayaan mereka untuk mendapatkan khidmat master blender dan tobacco guru Russ Oulette untuk menghasilkan blend-blend yang unik untuk kelab mereka adalah sangat dikagumi.

Secara amnya, ahli-ahli kelab bermesyuarat, berdebat, mengundi dan bertaufan-minda (brainstorming) dalam membincangkan idea-idea tentang flavor dan rasa blend-blend yang mereka inginkan, dan kemudian mereka menjemput Russ untuk berbincang sama bagi merealisasikan idea-idea ini. Dengan kepakaran Russ dan ketajaman palate pemipa-pemipa inilah, empat blend menarik ini terhasil.

Mari kita lihat sedikit informasi mengenai blend-blend tersebut:


1) Jack's Shanty
Blend yang berteraskan daun cigar ini adalah diinspirasikan oleh blend personal pengasas NYPC iaitu Sailorman Jack. Beliau dikatakan meracik sendiri daun cigar ke dalam campuran latakia, red virginia dan perique dan blend ini selalu berada di dalam pipanya.


2) Hell's Kitchen
Blend Balkan dari NYPC ini mengenengahkan dedaun oriental yang dicampur dengan tembakau Kentucky dan juga Cyprian latakia. Rasa Balkan yang elegan tetapi santai adalah satu kelebihan pada blend ini.


3) Bedloe's Island
Blend ini adalah gabungan virginia dan perique yang dikompress dengan sedikit daun oriental dari Macedonia. Jarang sekali untuk melihat blend va/per yang digabungkan dengan oriental jadi pertemuan dua "spices" ini memang sangat menarik untuk dicuba.


4) Bowling Green
Virginia kek yang sangat menyelerakan menanti anda di dalam tin ini. Blend 100% virginia ini menggunakan tiga jenis daun red virginia, dua jenis bright virginia dan ini ditambah lagi dengan stoved virginia yang pasti menjadikannya blend virginia yang paling menarik untuk dicuba selepas keluaran tahunan McClelland Christmas Cheer.


Apa yang pasti, blend-blend dari NYPC ini menghangatkan lagi dunia perpipaan dengan cetusan rasa dan aplikasi tembakau yang baru dan menyegarkan!

No comments:

Post a Comment